Saturday 20 April 2013

CINTA

Assalamualaikum...

Entri kali ini ditulis oleh AYLIA a.k.a AYu dahLIA.
Tajuk ini dipilih kerana saya berada dlm mood ni..x pasti mood apa, tapi...mungkin perasaan kecewa dlm PERCUBAAN UTK BERCINTA...huhu masih okay lagi kot kalau kecewa yg macam ni drpd kecewa after bercinta! ouchhh mesti sakit kan? huhu apa2 pun,saya belum pernah mengalamiyna..hee
Baiklah, jom kita sama2 "selami" CINTA~

   Cinta sebenarnya merupakan satu fitrah yg ada di dalam hati setiap manusia.
Cinta wujud hasil drpd satu perasaan yang halus.
Cinta mewujudkan perasaan kasih sayang & belas kasihan sesama manusia & makhluk di dunia ini. Tanpa perasaan cinta, seseorang itu akan merasai kekosongan di dalam jiwa mereka.
Betul kan? tipu la kalau korang kata TAK...
NEXT! --v

   Cinta yg hanya berpaksikan runtutan fitrah tanpa dicemari oleh hawa syahwat melambangkan kedamaian, keamanan dan ketenangan. :)


   Bagaimanapun, cinta seringkali diperalatkan untuk melepaskan keghairahan nafsu. Maka akan terjadi bermacam perkara yg merosakkan manusia dan membawa kepada kemaksiatan dan kehancuran umat terutama bg golongan remaja yg terlalu taksub dan asyik dgn cinta tanpa ada penilaian dan pertimbangan akal fikiran yg waras.

   Cinta yg hanya berlogikkan nafsu & syahwat semata-mata hanyalah cinta palsu yg penuh jijik & hina. So...sebagai remaja, especially remaja mukmin.
Kita sewajarnya alert terhadap kehadiran cinta di dlm jiwa dgn lebih memahami makna & erti serta cara yg sesuai utk menerima & memberi cinta kpd seseorg.
Jgn hanya membuta tuli & mengikut tuntutan nafsu semata.!

   Bagi saya, saya hanya gadis biasa yg masih mencari siapa diri ini yg sebenarnya...saya juga x lari drpd "cinta monyet" yg sering dialami oleh golongan remaja.
However, "cinta monyet" yg dialami oleh saya is quite unique n funny...macam x logik pon ada...hihi

   And now, last but not least, semua org berhak utk bercinta...tp, seelok-eloknya batas2 pergaulan tu masih wajib dijaga! For those yg pernah kecewa dlm percintaan...always remember that Allah have someone in "store" just for u...someone who care n love u! just be patient n pray for it...for ur happiness in future with ur future husband/wife :) INSYA-ALLAH...

So...ni je laa yg dpt saya kongsikan...saya harap entri ini adalah sesuatu yg bermanfaat utk kita semua! Thanks for reading...take care!

Much Love,
GadisAYU:)

  

  

  





 

 

No comments:

Post a Comment